a

Over ons pagina maken: hoe doe je dit?

Van de week had ik een gesprek over webdesign met een goede vriend van me! Hij heeft zijn eigen website gebouwd en we waren wat aan het sparren. Hij vroeg mij welke pagina’s absoluut niet mochten ontbreken op een website. Ik vertelde dat naast de homepagina een goede over ons pagina een must is! Zijn reactie was wat verbaasd: Maar dat is toch alleen maar een klein verhaaltje over je zelf en that’s it!?! Nadat ik uit had gelegd waarom een over ons pagina zo belangrijk is, is hij direct aan de slag gegaan! De volgende dag dacht ik: Zouden meer mensen zo denken over deze belangrijke pagina van je website? Daar moet ik wat mee doen!

Dus ik deel vandaag met liefde mijn tips en spelregels over het schrijven van een goede over ons pagina!

Zeg eens eerlijk? Heb jij wel eens kritisch naar jou over ons pagina gekeken?

 

Regel 1: De ‘over ons’ pagina draait in feite nog steeds om de bezoeker

 

Ja, het is belangrijk dat jij je zelf laat zien op deze pagina, maar het hoofddoel van de ‘over ons’ pagina is dat jij de bezoeker overtuigd van jouw expertise en kunnen. Dit doe je door in te spelen op de verwachtingen en problemen van de bezoeker. Laat zien dat jij de pijnpunten van de bezoeker herkent en zorg ervoor dat jouw bedrijf oplossingen heeft voor deze pijnpunten!

 

Regel 2: Het is een persoonlijke pagina: zorg voor verbinding

 

Bezoekers zijn nieuwsgierig naar de mens achter dit bedrijf. Schrijf de ‘over-ons’ pagina dan ook vanuit je hart en met passie. Laat de weerspiegeling van je persoonlijkheid zien en hoe jij dit toepast in jouw bedrijf. Wat maakt jou nou anders dan je concurrent bijvoorbeeld. Heb jij een unieke aanpak? Vertel hier enthousiast over. Dit is wat jouw bedrijf maakt! Kies van tevoren in wat voor schrijfstijl je dit doet. Kies voor de ik of wij vorm, maar doe het nooit in een 3e-persoonsvorm. Tenslotte is het natuurlijk belangrijk dat je je zelf ook laat zien met foto’s en eventueel een korte introductievideo.

 

Regel 3: Zorg dat jij de twijfel wegneemt bij de bezoeker: wees betrouwbaar

 

Keer de rollen eens om, wat zou jij als bezoeker nog willen weten voordat je overtuigd bent van de dienst of een product. Dit kun je doen door een FAQ te plaatsen. Bedenk alle vragen die je maar kunt bedenken en zet ze hier neer met het juiste antwoord. Of zet nogmaals de resultaten neer van een cursus wanneer ze deze afgerond hebben. Je kunt ook successen delen door recensies te plaatsen halverwege de pagina.

 

Regel 4: Er moet een call-to-action naar voren komen

 

Dit is echt de musthave van de ‘over-ons’ pagina. Weet je nog dat ik zei dat deze pagina nog steeds om je bezoeker draait. Wanneer je bezoeker enthousiast is leest hij of zij met gemak de hele pagina! Is de bezoeker nog aan het eind van de pagina nog steeds enthousiast, dan wil de bezoeker actie ondernemen. Zorg ervoor dat jij het makkelijk maakt voor de bezoeker door een call-to-action knop te plaatsen met de actie die jij wilt dat ze uitvoeren: Neem contact op, Boek nu een kennismaking gesprek, ga naar de webshop etc. etc. etc.

 

Maar hoe schrijf je dan een goede ‘over ons’ pagina

 

  1. Begin met een krachtig verhaal over wat je doet en voor wie je dit doet!
  2. Vertel dan jouw persoonlijke verhaal van jou zelf en jouw bedrijfsgeschiedenis
  3. Vervolg dit met missie en visie van jouw bedrijf
  4. Knal er tussendoor een killer recensie tussen. Dit zorgt weer voor betrouwbaarheid
  5. Ben je een webdesigner of heb je case studies die je kunt tonen -> zet een link op deze pagina.
  6. Eindig altijd met een sterke call to action

 

Ik wens je weer veel succes vandaag!

 

Liefs Yodi