a

8 tips voor een succesvolle homepage

 

Wekelijks ga ik op een first date!

Stel je voor je gaat op blind date of een first date. Dit is spannend, maar ook heel erg leuk. Jij zorgt ervoor dat je er goed uit ziet. Net even dat beetje extra dan normaal. Want, jij vindt het belangrijk dat je verzorgt uit ziet en een goede eerste indruk achterlaat bij je date! Zo dat hij of zij denkt: Wauw die heeft uitstraling. Jij bent precies wat ik zoek!

Zo werkt het eigenlijk ook met de homepagina van je website. Wanneer ik een nieuwe website bezoek scan ik de homepagina om te kijken of de website de juiste diensten of producten bied die ik zoek. Is het niet interessant genoeg of vind ik de uitstraling niet mooi weet ik uit ervaring dat ik niet eens verder kijk dan de homepagina en dus de website binnen no time weer verlaat!

Jij wil toch ook niet dat je date je achterlaat met de smoes: ik moet even naar het toilet?

Het van belang dat je homepagina goed en aantrekkelijk is ingericht. Zodat jouw klant een vervolgdate (dienst afnemen, product kopen) met jou in wil plannen.

Wat moet er op een goede homepagina staan:

 

1: Start met een sterke introductie zin / tekst van maximaal 5 zinnen. Deze introductie omvat alles wat jouw bedrijf te bieden heeft. Laat vooral jouw doel hierin terugkomen. (speciaal bier verkopen)

 

2: Vertel je aanbod. Ga er nooit vanuit dat de mensen je diensten kennen vanuit je warme netwerk of via social media: Vertel welke speciaal bieren je verkoopt.

 

3. Zorg ervoor dat bezoekers jouw doel gaan halen. Begeleid jouw bezoekers vanaf de homepagina naar het einddoel: Webshop pagina van de speciaal bieren zodat ze de bieren kunnen kopen.

 

4. Overtuig je bezoekers wat de voordelen zijn van jouw diensten / producten. Wat levert het de klant op? Waarom kan de klant niet zonder deze dienst of dit product.

 

5. Zorg dat je social proof bent: Laat reviews zien van voorgaande klanten waarom ze blij waren met jouw dienst of product. Laat dit bijvoorbeeld terug zien op een portfolio pagina.

 

6. Een goede homepagina bevalt altijd 1 over meerder call-to-actions. Wat is een call-to-action? Het is een actie die er voor zorgt dat de bezoeker in beweging komt. Dit kan een link zijn naar een blog artikel, dit kan een knop zijn naar bijvoorbeeld je webshop, maar dit kan ook het inschrijven zijn voor een webinar, nieuwsbrief of het downloaden van tips en tricks over webdesign.

 

7. Zorg voor een goed design & leesbaarheid.

 

8. Vertel kort jouw verhaal, mensen willen weten met wie ze eventueel gaan samenwerken. Willen ze meer over jou weten, begeleid ze dan met een Call-to-action naar een nieuwe pagina.

Bevat jouw homepagina al deze basis elementen?

Ik ben benieuwd en wens je veel succes met het bouwen van je succesvolle homepagina.

Liefs Yodi